Toooo long agoooo

Träffade i dag några godingar från min tid på Tärna folkhögskola.
Det var en allmänlinje. Jag kom in andra året och jag minns hur nervös jag var. det var fler med mig som hoppade på sådär efter ett år bara det att jag kom ett par veckor efter skolstart. Det var läskigt att som vuxen komma in i en grupp med andra vuxna...vara tvungen att stå där framför alla och presentera sig.
MEN jag minns också vänliga blickar och snälla ansikten...precis samma jag såg i går :))
Jag har mycket att tacka er OCH mig själv för den tiden, även om när vi nu blickar tillbaka skrattar åt alla oseriösa grejer vi gjorde så fanns där ett allvar också. Den tiden gav mig en del av det självförtroende jag bär med mig i dag.
Mitt självförtroende har och är inte det bästa i alla situationer även om det kan tyckas så. Har haft mycket att tampas med i mitt liv.
Tack "Tärningar" för då och tack för nu!! Nu får det inte dröja 15 år till nästa gång!!



Tärna fhsk 1996

Nu står jag där igen...ännu mer vuxen bland alla vuxna. Nervös, lite osäker men med ett mål. Ett mål för mig som bara jag kan fixa. En utmaning för min självkänsla.
Med vetskapen om att jag efter två år har utvecklats och stärkts i mig själv gör att jag vaknar nyfiken på morgonen, vaknar med livsglädje, med vetgirighet. En härlig känsla att bära med sig om dagarna.


Med nyfikenhet


Kommentarer
Postat av: Lillasystern

Jag är så stolt över dig och jag älskar dig <3

2011-09-09 @ 23:01:05
Postat av: Roberth

Coolt kort jag saknar danneman...NOT

2011-09-13 @ 09:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0