undrar

I bland undrar jag varför jag gör saker, för vem och i vilket syfte.
Varför pluggar jag? Varför tränar jag? Varför är jag social med vissa personer? Varför skriver jag på min blogg? Varför försöker jag gå ner i vikt? Varför sminkar jag mig? Varför står jag framför spegen och försöker göra mig fin? Varför går jag och lägger mig vid en särskild tid? Varför kliver jag upp kl 6 varje morgon? Varför jag går ut när jag fryser? Varför dricker jag kaffe som egentligen inte smakar särskilt gott från början? Varför bär jag mitt namn?
Varför .....
Kan vara svårt att svara på men någonstans dök svaret upp undertiden jag skrev här...
Det är ju för att det är MITT LIV!
Jag kanske inte gör allt för min egen skull men det är trots allt mina egna val. Om jag gjorde andra val skulle mycket se annorlunda ut och inte alltid till det bättre.
Jag skulle hoppa fram och tillbaka mellan olika arbetslag, jag vara i dålig form och väga betydligt mer, jag skulle ha dålig självkänsla när jag tittar i spegeln, jag skulle vara ständigt trött och barnen skulle få vakan själva på morgonen, jag skulle må dåligt av för lite frisk luft och inte få känna vinden bita i kinderna, jag skulle inte få känna myset av att krypa upp i soffan under en filt med en rykande kopp kaffe, jag bär mitt namn därför att någon som älskade mig gav mig det!
Därför....
Mitt liv är ett bra liv, barnen har en närvarande mamma ( och pappa) som tar hand om sig och sin familj. En mamma som ser det vackra i det trista och älskar att leva. Kan det bli så mycket bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0