Mat

Jag kallar mig själv för matberoende. Nu menar jag det mer som att jag behöver äta, inte att jag missbrukar mat på något sätt. Nej tvärtom! Jag äter sunt och regelbundet, det är därför jag säger "beroende". jag behöver mat på regelbundna tider. Det värsta jag vet är när magen börjar kurra högt och judligt, speciellt när man sitter och lyssnar på en redovisning eller på en föreläsare.
Nu blir det här med maten en svår nöt att knäcka under våra veckor med en massa studiebesök och en del utemat...
Men i min väska finns en del smått och gott...Tuggummi, läkerol, vindruvor, banan eller någon annan frukt. Vattenflaska ska med i fortsättningen och kanske en macka. Låter inte klokt jag vet men det är BRA. Bra för mig som vill hålla min vikt, bra för min kropp som får må bra, bra för omgivningen som slipper en grinig Petra.
Bara att välja.....

Så                                                          eller                                           så
Vem väljer du???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0