Jahaja

Hm...gulliga vänner man har..dom är ju mer förvirrade än mig och det vill inte säga lite det :p
Där står jag  i Tomta och väntar, som vanligt!
Jag var i god tid och poppade musik i bilen. Rätt vad det var kollade jag mobilen och såg att jag hade ett missat samtal..Malin?? Bäst och ringa tillbaka.
Heeej :) Svarar hon. Vi är på väg, vi är snart hos dig! Vi åkte förbi kvittrar hon vidare..Förbi???? Dom glömde mig! Där ser man hur viktig man är i den "diskursen", ingen oumbärlig "resurs" men det är klart...det beror ju på "kontexten" ;)
Brudarna kom tillslut. Vinkade glada från bilen :) Lotta skyllde på att det var så "grumligt" ute och att dom hade så mycket på hjärnan. Hm...yra höns skulle jag vilja kalla det !
När jag tillslut fick åka med så var det P-huset som gällde. Lotta som uppenbarligen är en van rallyförare tog sig snabbt upp i huset, där vi hittade en plats. Sen skyndade vi för att möta Anna innan vi gick till häktet där vi skulle på studiebesök. Vi var 3 basgrupper samtidigt.
Några av oss "flickor" blev förstås kissnödiga utanför och eftersom det var utanför häktet bakom polishuset så var buskarna inget alternativ ;) Julia ringde på  och vi blev insläppta. bara det att där vi fick vänta fanns ingen toa.
Efter en stund kom en trevlig kriminalvårdare som visade oss både toaletter, kaffe och bullar!
Sen hade vi en mycket intressant och givande stund.
Ett besök på häktet borde alla skolungdomar få göra. Kanske skulle avskräcka någon..
Långa tråkiga korridorer, inga toaletter i cellerna, lite kontakt med världen utanför...
En pytteliten rastgård. knappt 1 timme att vara ute om dagen. Alternativet, att sitta och glo ut genom ett galler...
Att besöka fyllecellerna en måndag förmiddag...hm...luktade skunk!! Urin och spyor trots att det var städat..
Obs! Bilderna är inte bara från västerås men det ser ungefär lika ut...


Efter att ha luktat i cellerna var det dags för mat. Vi blev utsläppta och hittade till Spicy hot där vi åt gott och starkt!
Sen skulle vi hämta bilen och redan vid hissen började dröjsmålet...Lotta och Anna kom med sen stängdes dörrarna för mig o Malin .... När vi skulle i med biljetten så ville inte automaten ta emot den...Bilar tutade men det hjälpte givetvis inte.
P-huset i Punkt
Vi kom ut tillslut och då gav gps: en upp. Blev till att använda fantasin för att hitta dit vi skulle..En livlina! Jocke guidade oss per telefon till Spindeln, en daglig verksamhet för människor med dubbeldiagnos. Exempelvis schizofreni och missbruk.
Ett väldigt intressant ställe. Blir nog fulltankad efter de här veckorna...
http://www.vasteras.se/stodomvardnad/funktionsnedsattning/dagligverksamhet/Sidor/Dagligverksamhet.aspx
I morgon blir det Uppsala. Jag kör..får väl se om jag hämtar upp några efter vägen eller hur jag gör ;)

Kommentarer
Postat av: Lotta

2011-10-24 @ 22:31:33
Postat av: Lotta

Snälla...snälla...snälla. Jag lova lovar att inte göra om det:) Bättre sent än aldrig ;) Du blev ju hämtad iaf :)

2011-10-24 @ 22:38:19
Postat av: petra

Hämden är ljuv...jag väntar tills det är 25 minusgrader ute ;) Kram

2011-10-24 @ 23:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0