Helt underbart

Var tidigt i stan i dag. Skulle uträtta en del på stan men var där före öppning.
Då tänkte jag att jag passar på och hämtar min bok som kommit till biblioteket.
Det var inte öppet där heller så jag fick sätta mig i "foajen" där det redan satt en del folk.
Efter en stund blev jag uppmärksam på de som satt där...pensionärerna. jag började att TJUVLYSSNA, kan tyckas fult men det var av rent intresse.
Dom satt där och gick igenom alla dagstidningar och allt som stod däri. De berättade för varandra vad de tyckte var intressant. Glada skratt och snälla ord till varandra och de som kom in. Underbart!! De goa människorna gjorde min dag! Jag blev varm i maggropen och började le...klockan var strax efter 9 på morgonen och jag ler fortfarande :))
Det jag önskade var att jag haft kameran med, då hade jag frågat om jag fick fota dom och frågat lite om vilka dom var...ett människointresse! Jag ska göra det för jag antar att dom sitter där ofta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0