Den som spar han har

Jag är en samlare. Jag samlar på det mesta, oftast onödiga saker men tänk så glad jag blir i bland när jag upptäcker att jag sparat helt underbara grejer!!
Hittade hela mitt tonårsliv i en låda i källaren!!! Helt plötsligt mindes jag hur det var! All a olyckliga kärlekar som blandades med lyckligt pirr, hatade lärare, oseriösa lektioner och en massa tonårsbekymmer. Helt plötsligt kunde jag förstå hur dom har det, det är alldeles säkert ännu tuffare att vara 15 år i dag.
Oj vad många som var utsatta för mina tonårskänslor. Stackars Tommy som jag "stalkade"...undra om han vet nu i dag att det var jag :p. Jag har sparat mina och Helenas dialoger vi förde under tråkiga lektioner..på papper. Ser också att det finns hopp för ungdommarna som använder ett ovårdat språk. Minns inte att jag hade ett SÅ dåligt ordförråd men lyckades ju bättra mig på den punkten. När man läser dagböcker och dikter undrar man hur många plåsterlappar det gick åt till att laga mitt hjärta.
Jag blev glad när jag läste och hjärtat svämmade över för den unga Petra...tur att hon växte upp.


Kommentarer
Postat av: Anna

Som vi jagade "GUFFEN" på stan... :-)

2011-10-08 @ 22:42:07
Postat av: Anna

Upplever en slags dejavu här hemma...Massor av tjejfnitter från dotterns rum ikväll. Hon går i 8:an och har grannen som går i 7:an här på övernattning. Jag unnar dem det så väl :-)

2011-10-08 @ 23:25:16
Postat av: petra

Haha jaa Anna, hittade en del roligt som jag fått av dig. Nåt födelsedagskort mm. Tänker i bland på hur vi förföljde "guffen" och nu förtiden brukar T och jag prata när vi träffas..

När vi ses kan vi ju kolla lite sånna minnen :)

Kram

2011-10-08 @ 23:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0