Stjärnor

Ögon blickar upp i skyn, i det svarta djupet.
Varje gång möts de av tindrande stjärnor,
en ny ljuspunkt får sin plats.

Någon föds, någon dör.
Någon fäller tårar.
Någon av glädje, någon av djupaste sorg.

Hjärtan och själar besläktade med lysande klot.
Små nyfödda stjärnor som är svåra att se.
Stärnor som nästan brunnit ut efter milioner år i universum.

Någon älskar, någon sviker.
Någon fäller tårar.
Någon av kärlek, någon av brustet hjärta.

En stjärna för mig, en annan för dig.
Strålar av hopp om att allt blir bra.
När ett hjärta slocknat, tänds en låga igen.

Någon längtar, någon saknar.
Någon väntar.
Någon på dig, någon väntar på just mig...

Petra 2011-11-05


Tände i dag ljus för nära och kära som är saknade men som jag minns med all min kärlek.
Till minne av morfar, farmor, Peppe, Elis, Aina,Jonny och lilla Vilja <3

den här dikten tillägnar jag er och alla andra som är som stjärnor utspridda i universums oändlighet



Kommentarer
Postat av: Lillasyster

<3 TACK <3

2011-11-05 @ 23:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0