Överskattat

Det där med sovmorgon...
Kan ju vara så skönt att få sova tills man vaknar av sig själv..eller ligga kvar och mysa i värmen..MEN det är överskattat! Upp och hopp kl 6 varje morgon..även om kl ska ringa 07.30! Väckas av ett tjatigt barn som absolut inte vill ligga längre...Ja sovmorgon ÄR överskattat. Hm låter som jag försöker intyga mig själv om något..JAG VILL HA SOVMORGON!!!!!!!
Mmmm tänk att kasta ett öga på klockan..06..och jag bara kan vanda mig om och sova en stund till! Underbart ♥
Min verklighet ser liiite annorlunda ut.
Igår hade jag klockan på 07.00. det innebar en timmes skön extra sömn. 05 ringde Edvin som var på lan i Sala. Han hade då sovit ca 30 minuter sedan natten mellan lörd-sönd. Det var bara att sätta sig i bilen och hämta honom och Jakke, 2 mycket trötta pojkar.
I dag blev det en sån där sovmorgon somman får veta rätt sent kvällen innan att man ska ha..en sån man kan njuta lite extra av. Klockan ställs på 07.30 med slummermån på en halvtimme...strax före 6 börjar min lilla papegoja att prata...jag försöker med att det är NATT!! Sov en stund till, det är LÄNGE tills vi ska gå upp...06.30 var vi uppe. Molly, jag och hennes 200 gosedjur som också tog plats i min säng..
Jag säger ju det..ÖVERSKATTAT :p
Men nu blir det frukost mys med mina små ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0