Gääääsp...

Uppe kvart över 5 en fredag morgon. Allt för att skjutsa Ronja till Hässlö i Västerås där hon ska göra halkan.
Jag fixade en termos kaffe, en macka och en laddad dator med film. Ronja körde dit och det gick ju bra.
Lämnade henne 07.15 och åkte till Hälla där jag parkerade lite i skymundan. Eftersom vi skulle vidare efter hennes kurs var det ingen ide att åka hem så jag fällde ner sätet i lillbilen och kollade på film....i 3,5 timme :) Det var riktigt skönt faktiskt. med en fleesefilt och lite kaffe så går allt!
den film jag tittade på fick mig att gråta, verkligen gråta. Inte bara så att tårarna rann utan så att jag snyftade också. Tur att ingen kom då :)
Hämtade Ronja och vi letade oss fram till Bluebird tatoo. När vi gick där utan att ha nån koll på vart gatan låg mer än en liten aning åt vilket håll, så sa Ronja..-jah nu är morsan vilse i storstan! men vi gick direkt på studion och då menar jag rakt på! Inget vilse här inte!
Jag pratade med tjejen där inne och förklarade lite hur jag tänkt det. Hon talade då om att den skulle nog bli lite större än vad jag tänkt eftersom det blir bäst med lite större text. Kanske går på alternativ 2 som jag tror passar bättre som stor.
Vidar emot MAT. Mcdonalds i skrapan. Värsta lyxet och jag nöjde mig med en sallad medans Ronja tog en happy meal + en cheesburgare. Hon samlar julklappar på det viset, en bok i varje happymeal :)
Vi strosade runt en stund min dotter och jag . ÄNTLIGEN köpte jag mina skinnbrallor!! Har ju trånat länge och efter att ha provat kunde jag inte låta bli!! Nu är dom mina!!
sen hände eller höll det på att hända...i P-huset när vi skulle åka därifrån. Jag styrde mot nerfarten och där kommer en man med en kvinna i rullstol framför sig...hoppsan lite trångt där...hon had gipsat ben rakt ut och det var NÄRA att jag liksom tuchade till benet. ja det var ju inte mitt fel. Dom skulle ha hållt åt sig lite ;)
Vi kom hem i alla fall och jag visade min älskling nyförvärvet...han skrattade :p
Han ska få så han tiger ;)

Kommentarer
Postat av: Maria Winge

Bra film det där. längesen jag såg den men kommer ihåg att jag oxå grät när jag såg den.

snygga byxor!

kram

2011-11-12 @ 09:51:48
URL: http://zilwerbeam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0