Torftigt

Nu ar jag bloggat lite dåligt ett tag. Det händer så mycket just nu så det är svårt att hinna med.
Jag har varit på  en intoduktionsdag på ett jobb som jag gärna vill ha!! Jag har varit i Västerås på en informationskväll om "socialt behandlingsarbete, KBT", Jobbat, jobbat, gjort uttryckningar gällande barn, sommarfest som avslutning på Maltes kyrkis, fotbollscup, firat morsdag  stort! Ja det händer mycket!!

Introduktionen var givande och jag hoppas att få vara med ordentligt från start. Det är exakt det jag vill. De andra som var med var ett trevligt och roligt gäng!

Informationen var givande. Verkar vara en spännande utbildning  och jag håller fortfarande tummarna för att komma in någonstans.

Jobbet funkar, nu har jag talat om för alla barn att jag ska sluta och att jag inte kommer tillbaka i höst. Reaktionerna var : Ska du gå i pension??? Kan inte du jobba ist för A-M (som ska gå i pension)?? Jag förklarade att jag inte var utbildad lärare..Men bli det i sommar då!!! Vem ska jobba här från din släkt nu då?? ( min mamma, jag och min son har varit på heden) Jag berättade att jag antagligen ska gå i skolan. Jaaa då kan du börja här!!!
Härligt att dom vill att jag ska finnas där och jag försvinner ju inte helt! Jag har ju barn där och fler kommer snart till skolan.

Uttryckningar händer när man har tonårsbarn......

Sommarfest i Sockenkyrkan. Alltid lika fint och msigt med gott fika efteråt. Malte fick sin första bibel för barn.




Abbe spelade cup vid Annedal. Han är riktigt duktig!! Bara att jobba på så blir han absolut en av de bättre.

Morsdag. Jaa vi slog på stort och beställde bord för 23 personer på MånsOls värdshus. Morsdags buffe´. Vi tre syskon med familjer bjöd vår mor och far. Härligt att samla alla. Robin och Elias var inte med. Men vi hade Kimmen med ist.
Alla åt bra, ungarna förvånade mig med att äta så mycket från buffen. Malte åt både lax och sill.
Molly kom med en tallrik där det endast låg en ...tomatklyfta!! Micke fick lägga på lite skinka o potatis och det åt hon glatt.








När vi kom hem passade vi på att fota lite i trädgården.

Jag och de fem yngsta <3

Små gullungar!

Busungar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0