Midsommarafton

Fint väder, bara lite moln.
Plötsligt väller det in folk, underbart!!
Elias höll sig hemma halva dagen, var tillochmed med ner till brunnen.

Vi började med sillunch. Fanns köttbullar o korv till barnen.
16 personer var vi på vår altan. Finns det hjärterum så....

Efter maten packade vi en fikakorg..åh förlåt, fikaskrinda heter det visst.



När vi sen skulle lägga ut våra picnicfiltar höll jag på att "dö" av skratt!!! Min fina filt som jag bla fick i sommarpresent från jobbet vecklades ut och där fick nog minst ......två pers plats :)) Pytteliten! Jag trodde att det var en normalstor filt men tji fick jag! Hannas filt och några jackor funkade också bra.
Kaffe, kladdkaka med grädde, kex o kakor, saft hade vi med oss! Barnen köpte klubbor och sockervadd.
Jag dansade runt stången med Emmie, Malte, Molly och Emelie.

Kolla in den lilla filten :)





Kusinbröder

Söstra mi och jag


Gick hemåt  i lite olika omgångar. Tappade bort ett gäng pga toabesök.

Efter en stund där alla tog det lugnt drog vi eld på grillen. God mat och jätte trevligt sällskap.
Ronja och Kimmen kom och var med några timmar.
Det blev familjekamp i kubb och kurragömma med dunk.
Vi avslutade kvällen inomhus med ost och kex på nattkröken.


 
Tack alla som förgyllde vår midsommar!!

Kommentarer
Postat av: Lillasystern

Tack själva, vi återkommer =)

2011-06-28 @ 14:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0