Power Meet 2011

Så blev det att åka till V-ås och kolla in bilar. Bilar och folk!
Vi som hoppade in i bussen för lite cruising var Micke, jag, Ronja, Kimmen, Emmie, Albin, Malte och Molly. Elias åkte med oss dit och hem men gick med lite kompisar ist för oss trista föräldrar :)
Tänk vilka bilar det finns..för alla smaker ;)
En del riktigt fina och en del, jaaa domm talar för sig själva.
Många smarta förvaringslösningar för öl och annat dricka fick vi se!
Jag blir såå avundsjuk!! Vill också vara en av dom som cruisar med en riktig fin raggarbil. Såg en underbar ford som jag skulle vilja ha.




Albin fick vara med om lite läskigheter. Haha först var det en kvinna i övre medelåldern som satt i en raggarbil. Hon började prata med oss och frågade en aningens sluddrigt vad vi sa till barnen om det här. Nja inget särskilt sa jag. Joo jag vet vad ni säger sa hon. Ni säger att "väx upp och bli raggare, det är det bästa liv man kan ha" " Nu frågar snart grabben vad den där kärringen sa"...Då säger Albin - Det var precis vad jag tänkte säga!!



Senar mötte vi en man med en protes där det satt en järnkrok! Han vände sig om efter mannen och sa -Såg ni ? Han hade en riktig krok!! Tänk om han hugger ner nån!!! Jag skrattade och la armen om honom, lilla Albin. I bland är han inte så tuff! Då ser vi att mannen vänt och går efter oss...rätt vad det är har vi en järnkrok mellan oss! Jag trodde att Albin skulle skrika när mannen la armen med kroken om Albin. Mannen sa - Tjena grabben! Är det kul här på Power Meet, Haha. Han hade antagligen sett hur rädd Abbe var och ville retas lite men han använde en snäll och trevlig röst som tur var!





Molly vinkade till bilarna och folk vinkade tillbaka.

Det charmigaste var iaf en pojke som hade en riktig docka, typ en buktalardocka som han "styrde" så den vinkade och flirtade med oss! Helt underbar!!
Vi tog kort och i bilen efter satt en gammal dam...jag började skratta hejdlöst!! Ingen annan fattade nåt, hon såg ut som dockan i bilen innan!! Vi fotade henne också :)




Molly var bamse törstig...
Vi köpte dricka på Ok macken där vi parkerat bilen.
När vi skulle åka hem sa jag åt barnen att hoppa in i bilen...I bakluckan!!!!? Säger Malte..det är det som är power Meet! Likadant när han tog en klunk ur sin fanta och säger - Mmm det är öl!




En härlig kväll fick vi och när vi kom hem hamnade vi en stund på altanen fastän kl var över 11.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0