Nyårsafton!

Nyårskvällen närmar sig. Det blir en annorlunda nyår på flera sätt.
Robin är i Småland hos Lina och hennes mamma. Första året utan honom. Jag antar att det inte lär bli det sista.
Inga nyårsgäster...lite sjukdommar kom i vägen så min kära syster och hennes familj blev hemma det här året.
Elias har vi fått äran att behålla hemma, Ronja blev hemma pga sin bråkiga mage. Hon skulla ha varit på bröllop med Kimmen och var jätte ledsen över att missa det.
Lasse kom över på en kopp kaffe, han har alltid något med sig. Den här gången glass till barnen ( även om Micke åt upp det mesta.

Drömmer sig bort......


Vi gjorde det så festligt vi kunde. Dukade fint i vardagsrummet. Lagade trerätters middag.
Nyårsmeny 2010
Förrätt: Avokado med cremefraich och gravad lax på salladsblad.
Varmrätt: Helstekt fläskfile´, cremig potatisgratäng, sallad, pepparsås och bearnaisås.
Efterrätt: Marängswiss med glitter.



Vi tjejer tillbringade en stund med att göra oss fina, alltid roligt att klä upp sig även om det "bara" är familjen.
För killarna gick det lite snabbare.
Far i huset hade varit och handlat....glömde räkorna till förrätten, tur att jag är snabbtänkt och bytte ut räkor mot lax. Nu började förberedelserna, skala potatis, göra förrätt.
Tillslut var maten färdig.
God mat, alla mätta och belåtna.
Efterrätten fick vänta en stund tills maten sjunkit ner.

Potatisskalning och......jag alla förbereder vi oss på olika sätt ;)


Köksbestyr                                                         Förrätt på gång.


Poserar framför Emmie. Molly & Malte


Fler som  ville förevigas. Ronja, Jag & Emmie


Jag fick vara frisör åt min underbart vackra dotter <3


Så var det dax för middagen, några hungriga tjuvstartade...


Alla utom Robin! & Edvin som är fotograf.


En liten smäll på näsan, sånt får man räkna med om man har kul :)


Tjejerna hjälper till med efterrätten.                        Så här gott såg det ut!


För att fördriva tiden spelade vi yatzi och jeapardy, gissa vem som fick yatzi i sexor??!!
Runt 22 tiden klädde Emmie och hennes småsyskon på sig för att gå ut. Det var ett underbart nyårsväder. Snön yrde och det var lagom kallt.
Där sent på kvällen var dom ute i snön, ett helt gäng med ungar! Härligt att vara liten.

Yatziii!!!!


Jeopardy!!!  Edvin.


Ute på nyårskvällen under glada rop och skratt!


Så kom han...Prinsen i sin Saab...och hämtade lilla askungen som gjort sig fin till sin bal. Äntligen <3

Tolvslaget!! Molly hade somnat strax innan, platt på mattan!
Vi andra skålade in det nya året! Sen skyndade vi oss ut för att smälla av lite raketer och titta på grannars fyrverkerier.
Molly sov, Malva var livrädd, hon bara flåsade och skakade. Malte var nästan lika rädd, han gillar inte smällarna.
Sen har vi det där med pojkar/män och eld......hm ja det är nog sant bara inte alla mina "män" pinkar i sängen efter så mycket lek med elden ;)

Lilla Moll strax innan tolvslaget.....................en till som höll på att somna före tolv :)


Innan vi smakat på champangen...

SKÅL !!!!!!!


Fyrverkeri på "bråkmakargatan"


Män och eld


Rädd Malte


Skål min son <3


Vi gick in och fick Malte i säng medans vi var ovanligt pigga. Elias försvann ut med Putte en stund och jag tror klockan måste ha varit halv 3 innan vi somnade.

En härlig, lugn och skön nyår, även om jag ser fram mot nästa med glada vänner i sällskap!!!


GOTT NYTT ÅR ALLA VÄNNER :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0