Lördag

Jag vaknade rätt tidigt när Micke och Edvin gick upp för att åka på handboll.
När dom försvunnit i väg tog jag datorn och satte på en film. "Dear John". Jag tyckte att den var alldeles lagom sorglig och romantisk så där en lördagmorgon.
Alla sov och huset var helt tyst....Lyx kallar jag det..film och kaffe i sängen helt för mig själv :)


När barnen började vakna fixade vi lite fika som vi tog med oss till Sala badhus.
Emmie, Albin, Malte, Molly och Jennie var med. Ronja och Kimmen dök också upp.
Det var skönt och avkopplande...nästan hela tiden.
När vi badat färdigt och gick in i omklädningsrummet hade Emmie lovat Molly att dom skulle basta, Molly förstod inte riktigt vad det var. Vi bastade en stund. Molly och jag gick för att klä på oss medan de andra bastade färdigt...DÅ kom hon på att hon skulle basta, jag trodde naturligtvis att hon förstått att det var det hon hade gjort så jag lät henne gå tillbaka själv. Jag sa att Emmie är kvar i bastun där det är varmt. Efter ca 1 minut kom Emmie o Jennie gående från bastun..utan Molly...Var är Molly frågade jag? Inte vet jag sa Emmie...
Då blev det fart på oss...jag stod där nästan utan kläder...emmie fick kasta på sig en tröja och skynda ut i badhuset...Där var hon, naken....en kvinna frågade henne något och hon såg sur ut. Lila gumman, hon trodde att basta hade något att göra med badet.
Annars gick allt bra :)

Innan maten kom på bordet blev jag lite "grinig" talade familjen om för mig....en socker dipp...Blev bättre när jag fått nåt i magen.
Fångarna på fortet tillsammans med en stor del av familjen, popcorn och sockerkaka ;) 

Molly skulle till sin stora lycka få sova hos Ronja och Kimmen...


En liten Moll mitt i Ronjas säng :)

Med sin lilla "bebis"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0