Årets första dag i bilder....

Har gjort en dokumentation av första dagen på det nya året.
Så här såg det ut hos familjen Strandberg...


Lugnt och stilla i huset. Blåsigt och snöigt ute men väldigt vackert på fönstret.


Några sov länge.........


medans andra började bli hungriga, godis från
gårdagen och smörgås för både Molly........

...och Malte, en riktig slapparstund :)


En del somnade om på förmiddagen...


Någon intog den är sortens frukost...


Fler morgontrötta på nyårsdagen


Och här hamnade jag!


Så skulle skidorna ner...en snöig stege....


Det slutade med att maken tog det säkra före
det osäkra...han klättrade :)


Förmiddagen gick åt att fixa en krånglande tummlare..resten av dagen spenderade Micke i "grottan"=
tvättstugan.


Så blev det skidor till stallet, i blåsten över gärdet!!
Emmie, Edvin, Jag och Malva.


Edvin spårar i en halvmeter djup snö....


Matlagning krävs till hungraga barn och vuxna.
Köttgryta, ris och en grönsallad.


Middag hos Strandberg, de stora barnen fattas, pappan är i tvättstugan!

Så här ser det ut efter middagen....bara jag kvar...och disken.....


En liten tvättög som måste sorteras.

skura bort "julkomihåget" på frysen...


Lusen spelet med Malte....Molly kom efteren stund..


En dålig förlorare och en fuskare..........också jag!


Lite glass som avslutning på dagen innan dom små somnar.


De här ljusen lyser varje dag i vårt hus, det är min mans uppgift...eller hans tvång som Ronja säger!


En skön nyårsdag slutade med mys i soffhörnet med mina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0