IKEA

Micke åkte på jobb tilll Älvdalen.
Jag tog några barn och for till Ikea.
Det var lite mer som behövdes till badrummet så vi passade på.
Malte och Molly ville leka men det blev en stunds väntan innan det blev två platser lediga i lekrummet.
När dom var inlämnade gick Emmie och jag med bestämda steg mot badrum...vi blundade när vi gick förbi soffor och kök...vill inte ens se...
Sen gällde det att bestämma sig för spegel, skåp, krokar, belysning...Emmie fick som hon ville också...tandborsthållare (såna där burkar med 4 hål i för borstarna, 2 såna blev det) , en spegelhylla, duschdrapperistång...doftljus!
Vi valde en kö som såg bra ut men insåg rätt snart att det var fel kö....så när vi köat en stund fick vi byta kö, där vi hamnade längst bak :p
Sen hämtade vi småttingarna och köpte korv.
Emmie väntade i bilen medans jag sprang in på HM och köpte en sport BH.



shopping girls :) Lite småplock!

Vår korta kö.......                                                 Blev en lååång kö.......


Hemma igen. Micke hade hunnit hem och fått en stunds välbehövlig vila.
Vi tog itu med resten av inredningen till badrummet och det blev så fint. Vad mycket förvaring det blev!
Garderoberna i hallen fick nya knoppar så nu kan alla få upp dörrarna.
Hungern gjorde sig påmind och jag började titta igenom skåpen. Fick i hop 2 sorters pasta och 3 olika pastasåser.

Ronja och Kimmen hade varsin bingolott och satt som två pensionärer med sina lotter....tillslut skrek Ronja rätt ut...Jag trodde att hon vunnit en högvinst.....hon vann en ny lott :))
Sen efter pensionärsstadiet började dom att jaga varandra i soffan och kittlas...som två småbarn :) Man vet aldrig var man har dom..

Pensionärer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0