Fridfullt

Hela livet präglas vi av andra människor.
Det kan vara i ett kort möte eller i en livslång relation.
Det finns några människor som finns och som har funnits i min närhet som har gett mig så mycket på vägen.
Det stora tålamod, den omsorg, den kärlek som kommit från dom är sällsynt.
Det har varit en ära att ha varit en av dom som fått ta emot det just från de två.
Nu har dom äntligen funnit frid, fått vara tillsammans ännu en gång i all evighet.
Tack för att jag fick känna er närvaro, för de impulser av glädje ni gav mig i dag.
Tack för att jag fick känna ert sista farväl och för att ni två gav mig vetskapen om att ni är där ni ska.
Tack för er förståelse och förlåtelse.
De minnesglimtarna ni visade mig betydde så mycket och var just vad jag behövde.
Tack Elis och tack Aina för att ni funnits där för mig <3



http://www.youtube.com/watch?v=YxaFt1drQKI

Opp och ner
ner och opp
grisen gal i granens topp
och en mus
i vårt hus svär och tuggar snus.
Lammet skäller,
värper karameller,
hunden jamar,
lilla grisen gal.

Opp och ner
ner och opp
grisen gal i granens topp
och vår ko,
må ni tro,
hon ska ut och ro.

Geten dansar,
tuppen har fem svansar,
oxen kacklar,
lilla grisen gal.

Opp och ner
ner och opp
grisen gal i granens topp
och vår katt
han tror att
myssan är en hatt.

Hönan jagar
räv i våra hagar,
kossan gnäggar,
lilla grisen gal.

Opp och ner
ner och opp
grisen gal i granens topp
och vår stut
flyger ut.
Nu är visan slut.


Den här var det "någon" som ville att jag skulle sjunga i kyrkan...skumt men jag vet vem det var ;)

Kommentarer
Postat av: Lillasystern

Haha, undrar vad folk hade tänkt om du/vi hade sjungit den =). Äntligen är de tillsammans igen vår "extramorfar" & "extramormor" <3

2011-02-18 @ 18:11:53
Postat av: Ylva

Kramar!!!!!!!!!! Vad fint du skrivit!

2011-02-18 @ 19:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0