Min tand är lös

Jag älskade den sången och jag älskade att tappa tänder.
Jag var väldigt uppfinningsrik när det gällde att dra ut tänder både på mig själv och på andra.
Knöt fast en tråd i tanden och i dörrhandtaget strax före 18.00 när jag visste att pappa skulle kliva in.
Jag använde ett band med en liten krok i ändarna som hörde tll en leksakstrumma. Jag tror att det var min bror som var offret den gången. Slog till ett äpple som min lillasyster just tog en tugga av och vips så lossnade tanden.
Än i dag har jag en förkärlek för att plocka ut små lösa tänder vilket har resulterat i att mina barn inte ens låter mig titta i deras mun. De stora har ju kommit över det värsta gluggstadiet men nu har småttingarna kommit dit!
Malte visste nog inte riktigt hur det brukar gå när han snällt gapade....plopp så var tanden ute :)
Som tur var var tanden jättelös så det gick smärtfritt ;)
Sen kom tandfen och hon var så snäll att hon lät Malte behålla sin tand :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0