En helt vanlig tisdag...

En helt vanlig tisdag men ändå ovanlig...precis som de flesta dagar brukar vara!
Fick veta att jag fått VG på den första avklarade kursen, kan bara säga att det känns JÄTTEBRA!!
Det har vi tagit tillfället att fira nu i kväll med hemgjorda pannbiffar, potatis o sås och som efterrätt Kladdkaka ala Emmie och chokladpudding :) En riktig kaloribomb men goood!
Vi gjorde ett litet bus med vår kära pappa/make..eller jag gjord det rättare sagt. Det är han som älskar chokladpudding så han vispade i ordning den och ställde den i kylen. Jag bytte ut den mot brunsåsen vi fick över till middagen...
När det var dags att gotta i sig puddingen tog han fram såsen och såg lite förvånad ut...tittade sig omkring innan han sa - Jaa men här står den ju, och plockar fram den riktiga puddingen. Blä ett halvt misslyckat praktikal joke men lite kul ändå :)
Nu tillbaka till morgonen..Micke var hemma när jag klockan ringde 06.00..jag snozade som vanligt och med min uträkning kan jag snoza 3 ggr....då är klockan 06.15. Efter första snozsignalen kom micke och slängde sig på mig!! Inget snozande här inte tyckte han..men jag var envis..06.14 slog jag av klockan för något av det värsta jag vet är att behöva höra den där sista högljudda ringningen..man blir liksom så brutalt tvingad in i verkligheten..Bättre att kasta sig upp innan!
På väg till Tomta i bilen ser jag plötsligt på ganska långt håll något skymta vid vägkanten. Tror först att det är ett par rådjur som står där och saktar in något. Plötsligt börjar hjärtat slå häftigt när jag ser vad som just korsat vägen..två vargar står alldeles stilla innan dom drar sig ner i skogskanten mot Sätrabrunnshållet.
Tänk att jag fått se dom!! Hur det än är med alla skriverier och protester mot dessa djur så är dom mäktiga och fashinerande!! Jag åkte ju i bilen så jag såg inte helt tydligt men helt klart att det var två vargar. Vilket påslag i kroppen!!! Häftigt!! Bara jag slipper ha dom inpå knuten så ..
Skoldagen rullade på som vanligt med genomgång inför psykologi tentan.
Nu har vi bara 3 tillfällen i skolan innan juluppehållet. Det ska bli skönt och det är välbehövligt med lov trots att abstinensen efter alla goa klasskamrater kommer att infinna sig snabbt :))
Nu ska jag gå å sova med vetskapen om att ännu en råtta är fångad i fällan...tyvärr kvar där också eftersom min tuffing till man inte tordes ta ur den ur fällan....den kunde ju få efterryckningar ..han skulle ta den i morgon!
Härlig och mysig kväll med familjen är det bästa som finns ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0