Molly 4 år

Dagen började med dunder och brak när stormen Molly drog fram!
Vi hade inte hunnit gå in och uppvakta henne innan hon kom upp, arg som ett bi.
Jag fick henne att krypa ner i sängen, fortfarande ilsken.
Hon låg där och vägrade att titta upp på oss. Det tog en lååång stund innan hon var redo.
Alla fjäskade och gullade med lillasyster :)
Efter att ha öppnat några presenter blev hon glad igen och började äta sin frukost.
Malte satt bredvid och tittade sugen på- Tillslut bad han, mamma...kan inte jag också få sån frukost? Med sugrör!
Molly fick sin första sminkväska som innehöll läppbalsam, hudlotion, nagerlack och en liten spegel. Ett par snoddar med hästar låg också i som Elias hade köpt. En söt väska med "hästtofflor". HelloKitty pysselbok, kläder fick hon.
Sen rullade dagen på. Micke och jag lyxade med att åka själva nercabat till sala för att handla lite grejer på bokhandeln. Kalender, block, stiftpenna, stift, bläckpennor och överstrykningspennor. Gratis glass fick vi också.

surpuppa

lite gladare

vill också ha

godistårta beställd, Molly fixar

Sen kom dom...dom vi längtat efter såå länge!
Den lilla familjen från Gotland!! Robin, Adelina och lilla prinsessan med de måånga låånga namnen : Sandy, Mikaela, Josefine, Lindberg/Strandberg.  Nu 3 månader gammal och sötast i världen!
Härligt att ha dom här i flera dagar, att få lära känna den nya ögonstenen i familjen.
Hon är otroligt pigg och nyfiken. Så söt och underbar.

farfar med lillan

Nyfiken

bus med pappa

tar en smakbit av pappas näsa

Kalas blev det också. Mormor, morfar, Hanna o pojkarna, farmor och farfar dök upp med presenter till både den "stora" 4 åringen och till den lilla bebisen. Det var ju första gången dom träffade lillan.

Ljusblåsning

kaffekokning och rosta bröd

Gammelmormors första kontakt med första barnbarnet

Kusin M och Molly tittar på små, små svampar

Vår lilla skrutta <3

äntligen en stund i lugn och ro. Sover tryggt i faster Ronjas säng.

När jag senare på em stod och lagade mat kändes det så bra , allt var som vanligt när Robins fingrar hela tiden var i grytan...

För att låta de unga föräldrarna äta i lugn o ro så tog jag med Sandy i vagnen och gick en liten sväng. Hon gillar inte vagnen och behöver vänja sig. Det slutade med att hon hängde på min arm och tittade sig storögt omkring.

STOOORA ögon

så här slutade den nyblivna 4 åringens dag..






Underbart är det  ialla fall att ha dom runt sig, dom jag älskar.

I morgon kommer den dagen jag väntat länge på, när all mina ungar är hemma samtidigt, det kommer att kännas fantastiskt!


Kommentarer
Postat av: Lillasystern

Du vet ..... äldsta "farkusen" gillade inte heller vagnen förrän han fick sitta upp och titta på allt. Tre månader gammal och upp-pallad med kuddar så var han helnöjd i vagnen =)))

2011-08-27 @ 22:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0