Moraltant

Det trodde jag inte om mig. Visserligen är det rätt mycket jag inte trodde om mig själv.
Jag är en ganska fördomsfri tjej. Inte helt utan fördommar för det tror jag inte någon människa kan vara.

I dag när jag och några av barnen var på stan, Sala galleria såg jag ett par tjejer på HM. Dom stod vid sminket och väckte egentligen inte någon uppmärksamhet. Något verkade ändå lite konstigt så jag iaktog tjejerna som var i 15 års åldern. Rätt som det var stoppade ena tjejen en rosa napp i munnen.  När dom sen kom fram i mitt synfält såg jag att hon också hade en...BLÖJA på sig! En riktig, vuxenblöja... Jag kunde inte låta bli att fundera på varför? Jag såg dom ett par gånger till inne på gallerian där dom strosade runt. Det hade varit mindre konstigt om dom fört liv eller på något mer sätt utmärkt sig. Då hade man kanske förstått att det var något jippo på gång.
Nu blev det bara väldigt konstigt. Kändes smått pinsamt och jag undrade varför två tonåringar gjorde något sådant till synes utan anledning. Inget fnitter eller stoj..bara allvar.
Jag blev en MORALTANT!!!!
Förargelseväckande beteende, stötande, obehagligt, konstigt, irriterande var ord som flög genom mitt huvud.
Nu har jag haft tid på mig att tänka. Jag tänker att det är deras eget val men att det kan ställa till det för dom på olika sätt, jag tänker att jag måste sluta fundera över saker jag inte kan rå över, där jag inte kan påverka...för sån är jag, vill gärna reda ut, analysera och lösa saker.
Just i det här kan jag inte det och då behöver jag inte fundera mer över dagens konstiga upplevelse. Även om jag gärna hade velat få veta varför eller hur dom tänkte just då....


Kommentarer
Postat av: F

2011-04-30 @ 19:19:34
Postat av: morzaan

??

2011-05-01 @ 08:21:38
Postat av: Rosie

Ja men käre värld såg det oxå. O dessutom hade hon ju bara det. Osmakligt o äckligt att inte polisen tog henne.

2011-05-01 @ 19:48:57
Postat av: Morzaan

Jag vet dessutom vem tjejen är och så vitt jag vet är det en "normal" tjej. Kunde ju ha förstått om hon haft någon form av funktionshinder.

2011-05-01 @ 20:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0