Ur en krönika

Det finns en del personer som jag egentligen inte har någon uppfattning om.
Jag vet lite löst vem det är, kanske vad personen gör. Det kan vara vem som helst, kanske en kändis, författare eller någon som du eller jag.
Calle Schulman. Säger mig inte så mycket. Krönikör, bloggare,provokatör tror jag. Ingen särskild för mig.
Det finns många som Calle runt omkring mig. Som liksom inte betyder något.....tills personen får en betydelse. Det kan vara något personen gör som jag uppfattar positivt eller negativt, något  han/hon säger, uttalar sig om.
Calle Schulman....Nu betyder du något!

"En enligt alla ideal snygg tjej blir råful om hon är elak eller fördomsfull"
"Man säger att sköneten kommer inifrån. Otroligt klyschigt. Och fel. Tvärtom-fulhet kommer inifrån!"
" En person blir inte snyggare och sexigare av vissa kläder, smink eller ens vilket sätt de rakar sina kön. Det är ju något annat som gör det. Sexigheten finns i något annat"

Tack Calle för dom tänkvärda orden. Vad vet jag det kanske är det enda Calle Schulman någonsin kommer att betyda för mig. Dessa ord.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0