Supermåndag :)

Jag hade ställt klockan på 08.00, ifall att jag skulle försova mig.
Vadå försova när man är ledig? Passa på att sova kan man tycka...
Nej inte den här veckan.
07.15 vaknade jag. Mmm sova bara en liten stund till.... Äh det var ingen ide så jag gick upp, klev sömndrucken i träningskläderna. Gjorde frukost åt småttingarna som inte kunde vänta tills jag kom hem.
Jag pluggade i mp3n i ena örat, kollade klockan och drog iväg. Solen värmde redan.
Jag sprang Asplundsrundan som är ca 3 km men eftersom det känns för kort så vände jag och sprang åt andra hållet, fick på det viset i hop drygt 4,5 km. Tiden överraskade... 26 minuter! det är jättebra för att vara jag! Petra som avskyr träning, som inte ens vill promenera för motions skull..vart tog hon vägen? ;)
Eftersvettning, dusch då benen fick sig en avhyvling också nu när vädret tillåter dom att komma fram, frukost.


Efter lite undanplockning och matsäckspackning åt de två små åkte vi till stallet. Emmie och jag skulle rida Ludde.
Malte och Molly hade lite grejer med sig som dom kunde leka med och frukt som dom kunde äta.
Emmie red en bra stund innan det blev min tur. Jag skulle skritta av honom. Eftersom jag inte suttit upp på en häst på väldigt många år så fick det räcka med det.
Det blev en sväng i skogen och jag tror att Emmie var orolig för sin gamla mamma men det gick ju vägen...så klart :))

Som små fölungar i skogsbacken


En jättestor sandlåda.


Emmie i full galopp


Jag kom iväg på Ludde.


Har har jag fullt sjå att hålla honom från granen men han vann ;)

På hemvägen tog vi en sväng förbi Salbohed, där åker man mellan otroliga översvämningar som snart är åkermark igen. Svanarna simmade så vackert  i vattnet.



Vackra översvämningar



När vi hade landat hemma drog vi eld på grillen. Jag ochh ett gäng ungar  var sugna på grillad korv m bröd.
Ronja, Kimmen, Emmie, Albin, Edvin, Malte, Molly och Edvins kompis Erik. Gissa om korvarna gick åt...nästan 3 pkt och 2 korvbrödspåsar...





Gullungar

Semester!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Efter lunch kom Rosie med sina tre söta barn. Barnen lekte fikade och åt glass medans vi drack kaffe och planerade :)
Jätte trevlig att umgås utanför träningslokalen ;)


En massa barn



Lek och stoj :)

Kortfattat så har det varit en SUPERMÅNDAG, vilken bra första lovdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0