Sista dagen innan jobb, skola och förskola.

Vallby på schemat.
Micke skulle i väg och jobba på förmiddagen så jag bestämde att vi skulle åka på en utflyckt till Vallby i Västerås för att titta på djuren.
För ovanlighetens skull ville inga stora barn följa med.
Fick med Malte och Molly.
Efter lite packande av bullar, kakor, saft, kaffe, filt och KAMERA förstås så for vi i väg.
Molly hade gjort sig fin med prinsesskronan på huvudet. Hon tänkte att grisarna skulle få se något vackert!
Efter att ha lyxat genom att de små fick sitta fram i vår buss så klev vi ur bilen.
Solen strålade, jag strålade, barnen strålade. Mycket lovande..
Vi strosade runt lite och kikade på djuren och husen. Malte kunde inte förstå att jag tyckte husen var så fina. - Gamla och fula tyckte han.
Molly fick visa upp sin prinsess-skrud för grisarna som inte brydde sig nämnvärt om henne. Dom rullade sig i gyttjan och ruskade av sig geggan på publiken!
Små lamm och killingar fick vi också se. Underbart söta!
Fika blev det i det gröna på en filt. Malte tyckte om att vi hade det så lugnt och skönt. Så kom ett flygplan som störde hans lugn....folk som gick förbi...-Åh nej nu kommer det folk! Jag vill ju ha lugn o ro!!
Sen blev det ett djupt samtal om kärlek! Vilka kloka små barn jag har med många tankar om det mesta.
Malte tog reda på vem jag är kär i, berättade hur det känns att vara kär...mOlly hjälpte till även om dom hade lite olika syn på det hela.
Vi avslutade med glass på det lilla torget.
Det var en helt underbar dag tillsammans med de små som fick styra vad vi gjorde.
En dag att minnas!!!




Huvudattraktionen

Liten trött prinsessa med sin prins

Jag tog mig en liten tur ;)

Molly räknar lamm

Bor det troll här?

Prinsessan på väg upp i slottet

Titta fåglarna!

Jag står och passar på barnen..

Malte fotar hönor

Vilken stilig kille

Molly tror att prinsessor sover hela tiden :)

Vår fikastund i det gröna <3

Mums

Molly tyckte visst att hon behövde lite våtomslag...
  
Molly på sin häst

Jag fick en stund i solen

Dom hittade en grotta
 


Glass är gott

Söta kaniner

Här flyttar vi nog in :)

Bästa dagen på länge. När vi kom hem hade MIcke också dykt upp så vi fick em tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0