Jobbigt men nyttigt

Det här med att välja kan vara en jobbig historia.

Välja yrke, välja kläder, välja kanal på tvn, välja namn.....
Det svåraste måste ändå vara att välja vänner.
Jag tror att man mår bättre som människa om man själv väljer sina vänner , inte bara är vän med de man blir "matad" med. Vänners vänner, barnens vänners föräldrar, skolkamrater, barndomsvänner, arbetskamrater...
Hitta dina egna vänner!
Kanske finns dom i någon av de här kategorierna och då är det ju bra.
Sortera rätt i bekantskapskretsen.
Jag försöker att behålla de vänner som tillför något i mitt liv, där jag känner att jag kan både ge och få.
Olika åldrar, olika intressen, bara det finns en glädje över att träffas, en positivitet.
Det är ännu svårare att välja bort vänner som på olika vis medför en negativ känsla. Kanske ett dåligt samvete, som inte kan lyssna, som inte vill lyssna, som jämför....
Sen kan man ha olika slags vänner och bekanta i olika sammanhang. Så länge det finns en ärlighet!!!
Jag behöver er mina vänner...på många olika sätt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0