Bästa fredagsmyset på länge

En riktig myskväll var det jag/vi behövde.
Efter en rätt körig dag var det oerhört skönt att komma hem till ett fint städat hus (även om det var ett tecken på att Emsan inte var så sjuk som hon borde för att vara hemma från skolan). Roligt att börja med matlagningen när det är ordning och reda på saker och ting.
Hela familjen hemma till fredagsmiddagen tillhör också ovanligheterna men är det bästa jag vet!!
Kycklingfile´, fullkornsris, salladsfat, vinägrettdressing, stekt potatis fanns på menyn.








Efterrätten blev glass, hemgjord chokladsås, varma hallon.
Alla njöt av maten, vi satt länge efteråt och pratade med Elias. Det är så mysigt att ha honom hemma. Skavsåren i öronen får väl tid att läka sen.

Några av oss hamnade framför tvn där Talang började. Pappan i familjen somnade snabbt i soffhörnet.
När de två små gott till sängs plockade vi fram ost och kex..mmm så gott. Höjdpunkten på den kvällen. Synd bara att Micke inte orkade vara uppe men det blir fler tillfällen.





Knasfamilj :)  <3

Malte kom uppsmygande och funderade varför vi hade så mysigt? Han fick sitta med en stund och äta lite kex men hade en aning för mycket spring i benen så det slutade med en liten olycka som hade kunnat bli värre...
Han sprang och snubblade...hade tagit mina glasögon som han fick under sig. Samtidigt drog han med sig en värmeljusstake i fallet som slocknade men stearinet rann ut i huvudet på honom...brännhett...
Nu har vi en liten krabat med huvudet fullt av stearin som vi inte får bort.




Ronja och jag tog en kvällspromenad med Malva, det är så skönt att bara gå och mest lyssna på henne när hon pratar av sig. Hoppas hon alltid känner att hon kan göra det!! Älskar dig gumman <3
När vi kom hem och tog av oss ytterkläderna hörde jag ett ljud. Det lät ungefär "kvack, kvack"..Jag släppte jackan och tittade mig omkring, då såg jag hur Ronja också tittade efter golvet! Alltså inbillade jag mig inte men vi har fortfarande inte fått reda på vad det var.


   ?????????
 
Elias som hade åkt upp till stallet skickade ett meddelande om att han hade pyspunka och behövde bli hämtad till saken hör att klockan var nästan 12 på natten, men vad gör en god mor?? Jo hon ger sig ut för att få hem sina små ;)

Äntligen fick jag krypa ner i sängen så att denna dag fick starta.....


I dag åker Elias " hem" och nu dröjer det innan han kommer hem igen. Med två "egna" hästar att ta hand om blir det ett stort ansvar för vår pojke..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0