En hemmadag.

Jag är sällan sjuk, barnen är sällan sjuka. I dag blev jag hemma för att Malte var så fruktansvärt hostig hela eftermiddagen i går. Han fortsatte likadant i morse så jag ringde och sa att vi blev hemma.
Efter en timme så var han inte alls lika hostig men nu hade jag börjat snora istället. Det rinner ur näsao ögon. Bihålorna värker. Nässpray o alvedon.
Malte o Molly som var på bra humör hittade som vanligt på lite "grejer" att pyssla med.
Molly badade Maltes gosekossa i handfatet.
Dom gjorde en gubbe av min fina glasljusstake.
Hade picknick med chips på tv bänken.

På eftermiddagen kom Isac förbi och dom fick leka en stund. Lite matsäck på studsmattan.

Tillslut hade dom byggt ett "tåg" utanför Emmies rum. Emmie var där inne och kunde inte komma ut :)

Nu efter ett välbehövligt bad är det..........nästan lugnt. En mysig stund framför bolibompa med avbrott av lite hoppande från soffkanten.

Snart tänker jag stoppa ner dom i sängarna o bara njuta av lugnet :)


En ljusstaksgubbe med läkerol ögon


Mums med chips


kompisar, fast syrran bara följer efter



Tågstation


Emmie kommer inte ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0