Tur och retur, föräldramöte

I fredags morse klev vi ur sängen ca 03.15 för att  ge oss ut i natten. 60 mil norrut....
Vi åkte kustvägen upp. Jag somnade någon gång efter tärnsjö, när jag vaknade igen stod vi stilla med bilen i gång. Jag trodde vi stod i en korsning men Micke hade stannat för att sova. Vi åkte efter en halvtimmes sömn.
Mörkt o trist innan gryningen, när väl solen steg upp hade vi kommit en bit uppåt i landet och allt blev genast vackrare. Kallt var det på en del ställen. -4 grader som kallast.
Första stoppet där vi klev ur bilen var i Krokom, då hade vi ca 3 mil kvar. Ont i rumpan och i benen hade vi båda två. Kissnödig hade jag varit i säkert 20 mil men eftersom min man inte är uppmärksam på rastplatser eller liknande var det bara att hålla sig. Jag fick klara mig ända fram.... tur att man tränat knipövningar ;)
När vi kom fram så checkade vi in på värdshuset och blev glatt överraskade. Ett jättefint rum med en underbar utsikt. Allt var nytt och fräscht.

Rummet

Utsikt fm


 Efter att skickat Elias ett sms slängde vi oss på sängarna och sov en stund, sköööönt!!!! Elias kom o hämtade oss till lunchen. Vi åt på värdshuset tillsammans med Elias o hans kompisar, det är deras "skolmatsal". Det serverades klyftpotatis, kött, svampsås med gele och salladsbuffe. Snacka om god skolmat!!
Så var det dax...det vi kom för var ju att delta i ett föräldramöte.
Efter att det förra läsåret varit en del frånvaro och lite onödigt stök hade det nu blivit betydligt bättre i klassen.
För Elias hade det verkligen blivit bättre säkert mycket tack vare att han fått ta upp en egen häst som han ansvarar för, som dessutom gick o vann på första loppet sen Elias tog hand om träningen.
Även i skolämnena gick det bra för honom. Härligt att höra för oss föräldrar!!
Efter mötet var det dax att köra ner till Östersund. Vi skulle lämna en horse combi som Elias lånat av en tjej, bra att kunna hjälpa till när man är där.
Sen blev det pizza i Östersunds centrum tillsammans med sonen och hans kompis Joel. Trevliga ungar. Vi handlade en del åt ungen så han skulle klara sig ett tag. Tvättmedel, sköljmedel, köttbullar, bröd,mjukost, ost, chips, dricka, popcorn, schampo...lite bra att ha grejer:)
När vi kom tillbaka till Wången skildes vi åt. Killarna skulle kolla film medans vi funderade på att prova bastun.
Sagt och gjort, bastu blev det och lite relax!


  




Kvällen slutade med att vi båda somnade till Idol, skönt med hotellsängar.
Vaknade så där lugnt och skönt som man kan när inga
småttingar kommer o väcker en.

Morgon utsikten


 Låg kvar o tittade på nyheterna innan det blev dusch och sen frukost tillsammans med grabbarna. Dom kom direkt från stallet och jouren. Hotellfrukost!!! Finns det nå bättre? Ägg, mackor, gott pålägg, grönsaker, fruktfat, yougurt , olika flingor o frön, kaffe, te, juice......Bra frukost för ungdommar som jobbar hårt.
Elias skulle köra häst men det var för hårt i backen så han fick vänta till em. Vi kände att vi lika gärna kunde fara hemåt så vi kom hem skapligt. Efter ett besök på hans rum och en del fotograferande styrde vi mot Sätrabrunn igen. Älskar verkligen Jämtland <3 Så vackert och vilken förmån att få gå på en så fantastisk gymnasieskola!
Saknar Elias ännu mer nu när man träffat honom ett dygn och när vi vet att det dröjer ända till efter v 47 innan vi träffas igen......
 
Elias skafferi                                       Elias 

hans utsikt                                                                             
 

Allrummet                                        Några hagar o stall
 
  Elevboende  

                                                         
Ebbe

Elias o vinnarskallen

Fina killar
 
Värdshuset                                       Alsensjön med Wången i bakgrunden



Hemresan gick också bra. Vi åt lunch på Ikea i Sundsvall. Det blev i stort sett det enda stoppet förutom när jag tvingade Micke att stanna så jag fick knäppa lite kort vid Gimmån.

Gimmån

 Och när min blåsa höll på att spricka i Iggesund. Micke körde hela tiden trots att jag efbjöd mig att ta över. Inte förren i Iggesund på hemvägen fick jag ta över ratten. När Micke väl lyckades slappna av så pass att han höll på att somna så gasade jag på för att köra om....gissa vem som blev klarvaken igen?! Jag tor inte att han som yrkeschafför riktigt litar på att jag kör som man ska..
Vi kom iaf hem!!! Skööönt men en givande helg på många sätt.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Oj vilka härliga bilder, ser ut som ni haft härligt i Wången!!!!!!!!!

2010-10-17 @ 22:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0