Lite läskigt!!

Blev nyss ut tvingad på en promenad med lilla hunden. Rätt skönt faktiskt att gå en sväng helt själv utan tjatiga, gnälliga tonåringar.
Mörkt, höstigt, lite blåsigt...jag tror faktiskt att Malva är mer mörkrädd än vad jag är.
När vi gått en bit och vänt hemmåt igen hör jag plötsligt en lågmäld röst, ser en människa en bit framför oss som kommer med raska steg mot oss.....det ser lite konstigt ut o jag får inet grepp om vad som är konstigt förren vi möts. Svartklädd med en mössa neddragen över hela ansiktet kommer han så nära att han snuddar mig. Det var ansiktet som var konstigt, utan konturer liksom. Det var mössan som gjorde det. Lite läskigt var det . Jag kom på att det är halloween den här helgen och jag hoppas verkligen att den unge mannen var utklädd pga det annars var det väldigt obehagligt. Brrrrrr!!!!



SPÖKE blir mitt första ord i Dagens ord :
Icke substantiellt andeväsen som är avliden persons gengångare, vålnad.



Kanske var en sån jag mötte i kväll ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0