Tomteplatsen

Det kanske är som Micke säger, att det bara är jag som tycker att det är mysigt.
Jag har infört en ny tradition. För andra året i rad har vi samlat i hop oss för att gå och lämna önskelistorna till tomten.
Vi packade ryggsäcken med pepparkakor o glögg. I någorlunda samlad trupp gick vi  mot skogen, 17 personer o en hund. Lite spännande när elden sprakar och marschaller brinner. I lådan finns ett foto på VÅR tomte och en påse full med pepparkakor. Barnen lämnade sina listor, även några stora barn lämnade sina.
Vi glöggade o knaprade en stund, barnen lekte och klättrade. Jag tror faktiskt att fler än jag tyckte att det var mysigt.


Kusin L, svåger, Lillasyster, Lilla M, Mormor, Elias, Morfar

Malte, Kimmen, Emmie, Ronja, Molly
        
Stim o bus slutar med att Kimmen bär i väg Emmie o slänger henne i snön :)


Tvillingar?? Nej bästa kusinkompisar :)


Här visar Micke spåren efter tomten

T bredvid brevlådan
       

      
Med spänning lägger barnen i önskelistorna


Framför brasan

         
Kusinligan                                             <3                                                  Älskad storebror

Efter det så blev det hem och koka korv, kaffe och fika.

Kommentarer
Postat av: Sus

Låter som en jättemysig tradition.

Kram

2010-11-21 @ 23:13:45
URL: http://dancingnurce.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Klart att det är mysigt, önskar bara liiiite skönare väder till nästa år, mer snö och en riktig tomte på plats ;)

2010-11-22 @ 18:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0