Sjuk??

Så blev jag hemma i dag. Redan i går kväll började mitt ena öga rinna och i morse var det alldeles i hopklibbat och svullet.
Nu ett par timmar senare ser jag betydligt bättre ut även om det fortfarande rinner lite.
Nu funderar jag lite...................................när är man sjuk??
Jag är hemma från jobbet men känner mig inte sjuk. Ska jag ändå ligga på soffan o låta mig bli uppassad? Ska jag bara göra ingenting? Eller.............ska jag passa på att göra lite nytta? Får man träffa någon vän eller syster när man är "sjuk"? Hm..det tål att tänkas på! Nu är det ju så att jag faktiskt nästan aldrig är sjuk. Den arbetsgivare som får mig är lyckligt lottad ;) En frisk mamma med väldigt friska barn= med nästan ingen frånvaro.
I dag får vi se vad samvetet säger mig att jag kan göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0