1:a Advent

Nu börjar väntan, förväntningarnas tid.
För många är det ångest och stress som regerar.
Stanna upp och andas djupt!
Fundera på vad som är viktigt just i din tillvaro och skapa något som du själv vill ha det.
Julen är en tid av pengar, saker, måsten och dåligt samvete.
Ge dig själv julefrid.
Att bara vara, att inte glömma varför vi har förmånen att fira jul, att ta vara på alla intryck denna högtid...
se tindrande ögon, ljus och vackra glittrande kulor i hem o hus. Höra barnröster skratta och sjunga underbara sånger. Känna värmen som finns runt omkring oss alla.
Att få känna glädjen av att kunna glädja någon annan kanske genom att stanna till och ta sig tid, hälsa på eller skicka en liten hälsning.
Dyra presenter är inte det som betyder mest utan det är DU. Du betyder mest för många människor och det är det som är värdefullt <3














1:a advent hemma i det Strandbergska huset börjad tidigt som vanligt.
Molly vaknade och ville få med någon upp så helt plötsligt kunde hon inte sätta på tv.n själv för hon var ju sååå liten. Pappan gav sig och mot en gosig puss av lilltjejen följde han snällt med.
Sen blev det kaffe och tända ljus.
Elias kom upp och han hade nog lite resfeber. Tåget mot Wången gick kl 11 från sala.
Ronja och Kimmen skulle åka till Sala runt 8 på morgonen så huset sjöd av liv  <3.
Jag skjutsade Elias till Sala, vi svängde förbi mormor o morfar innan färden gick vidare.
Strax före 11 släppte jag av honom vid stationen, det kändes i hjärtat och jag kommer att sakna honom.
En liten lugn stund fick vi innan det var dags för skyltsöndag i Sala. Jag handlade en julklapp till Mollan och ett par vantar o halsduk till mig själv. Två par handskar blev det åt Abbe o Edde. Det kan behövas eftersom temperaturen sjunker och snön faller.
Molly var hungrig hela tiden på stan, hon är ju van att vi fikar  när vi är där men så var inte tanken idag.
Efter Sala skulle jag åka o storhandla på Maxi i V-ås men kände att det var mysigare med en hemmastund.
Hjälpte ist Emmie i stallet och efter det fick vi lite välförtjänt glögg. Temperaturen stod då på 12 minusgrader.
Så var då denna helg förbi och nu är det inte många veckor kvar till jul!
Jag njuter av den här tiden på året, älskar snö och tycker att det är helt underbart.





  

  

Små russintjuvar........framme vid glöggbordet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0