Valborg!

En underbart solig skön dag att vakna till!!
På jobbet hade vi en utedag. Barnen fick börja med att göra "majblommor" innan dom klädde på sig för att gå ut.
Frukten åt vi på gården i solskenet. Lunchen bestod av grillad hamburgare, bröd, strips, grönsaker, dressing. Det fanns ugnsgrillade rotfrukter för dom som ville ha....mums så gott. Alla barnen  åt super bra trotts att vi satt ute eller tack vare det kanske!
Halv två hade nästan alla "stora" barn gått hem så jag blev hemskickad jag med.
En kopp kaffe hos grannen hann jag med, tyvärr blev det bara en kort stund. Får ta en längre fika en annan dag:)
Skulle till Sala och träffa en vän halv 4. Lämnade barnen i lekparken tillsammans med farmor under tiden.
Vi möttes upp vid Schelins men var sugna på att kunna sitta ute. Promenerade genom hela stan till Johanssons för att upptäcka att de stängde kl 16...promenerade tillbaka genom hela stan till Schelins igen...phu en välförtjänt fika blev det eftersom vi promenerat av oss lite innan ;) Nästa gång tar vi en picknickkorg i parken ist, eller hur!? :)
Nästa anhalt var mormor o morfar efter att jag hämtat upp Ronja o Murre på stan, dom kom från Uppsala på em.
Hos mormor blev vi bjudna på .......grillad hamburgare, bröd, grönsaker o dressing.....hm en upprepning?? Lika gott ändå:) Kusiner och bästa syster m man var där!
Brasan i stadsparken lockade eller kanske var det lekparken som lockade mest! Mycket folk som vanligt. Stenkoll på småungarna mindre koll på de lite större ungarna och noll koll på de stora ungarna för första gången:s Lite telefon kontakt blev det allt!
Vi var hemma i rätt skaplig tid efter att ha köat bakom en massa cruising bilar....vi platsade inte riktigt där....


Lite motion skadar inte..


Jag har barn som inte gillar att det smäller i ett fyrverkeri :o 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0