Lördag

En hel dag tillsammans med familjen. Det är mycket värt just den här tiden på året när det är så mycket med skolresor, samkväm, utflykter, födelsedagar mm.
Dagen tillbringade vi på Ösby. Tillsammans med resten av Salas befolkning tror jag :)
Vi hade vår 5 yngsta med. Det var faktiskt första gången vi var på Ösbydagen.
Sol,regn, sol bjöds det på. Och en massa djur!!
Vi besökte ormar, ödlor, grodor, sköldpaddor, spindlar, råttor och fåglar. Efter det ville barnen åka vagn efter en traktor. Okej tänkte vi ( jag om ni frågar min man) det fick dom väl göra. Vi satte upp dom bland en massa andra människor, skrattade, vinkadeoch knäppte kort. Sen åkte traktorn.............................och försvann!!! Micke gick i taket förstås, jag är ju lite mer sansad än vad han är så jag tog det lugnt  stund. Det visade sig efter en del detektivarbete att traktorn skjutsade folk till en gård ett par km därifrån som heter Kappalbo... där det fanns fler djur att titta på. Halvt i panik skyndade vi till bilen och just då såg vi traktorn komma tillbaka.....tom!
Vi kryssade mellan allt folk och gasade på bort till Kappalbo, där vi möttesav några glada barn som sett ett gulligt åsneföl och lamor :) Jajag fich mig enliten utskällning av maken på kuppen eftersom ansvaret tydligen var mitt ! Men jag tog det som en kvinna och sa att det här kommer du att skratta åt sen! Stackars min Micke, han trodde nog att barnen försvunnit helt :D

Ormen

Ögonkontakt :)

ormklappning

Här åker dom mot det okända.....

Här hamnade dom :)

Besök hos traktorerna


lite trav fick dom prova på

Ni Stickan :)

Lilla söta kalven <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0