18 ÅRS DAG <3

En lååång väntan är över! Ronja fyller 18 år.
När jag tänker tillbaka påden här dagen för 18 år sedan minns jag vilka hemska värkar jag hade, jag kommer i håg att vi tillslut bestämde oss för att åka till förlossningen trots att det var långt mellan värkarna. Vi kommer in ca 13.15. Efter att ha pustat en stund på parkeringen tar vi oss in genom dörrarna...jag ber om att få vara uppe och stå. Ca 14.oo säger jag till att det känns som det är dax. Haha personalen ler snällt och säger att det är långt kvar. Jag hinner komma ner på sängen sen är hon där! En liten trollunge med kolsvart hår....Lilla Ronja! Namnet Ronja är som skapt för just henne:)
En underbar unge som gett oss så mycket glädje!






Nu har hennes stora dag kommit! Hon är nu myndig, har rösträtt, får köpa tobak, får gå på krogen och får ta körkort.
I dag har vi firat henne med sång,blommor, presenter och frukost på sängen. En skål med godis av Abbe fick hon med.
 

Smörgåstårta och prinsesstårta, firad av släkten



En liten rosa, godisfylld Hello Kitty kamera!

Storasyster upptäcker  på sin 18 års dag att 5 år yngre lillebror är synbart längre än henne:)

Sen tog "curlingmamman" tag i Elias rum, städade, dammsög och bäddade ( nu har du en skuld att betala Elly)
19 kom Elias med tåget tillsammans med sin klasskompis Victor. Dom ska göra sin praktik  hos en veterinär här i Sala. Efter vägen passade vi på att plocka med oss Maria oxå. Hemma igen blev det ännu en gåg en massa tårta och många glada skratt. Skönt att ha lite stora barn omkring sig.
Saknar bara Robin som är på Gotland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0