Järndammen

Ännu en lugn förmiddag, måste verkligen KÄNNA att det är lov.
Vi fixade matsäck innan vi packade in skidor, pulkor, sittunderlag och ungar i bilen.
Dagens utflyktsmål var Järndammen en bit utanför Sala.
På väg dit fick vi med två små liftare som gärna åkte i mosters buss.
Vilket surr det blev i bilen, en 2,5 åring, en 3 åring, en 4 åring, en 5 åring, en 9 åring och en 13 åring också jag förstås.
När vi kom fram var redan mormor o morfar på plats, med sig hade dom Edvin, min syster och hennes stora L. Efter oss kom Robin i egen bil.
Jag tog mig runt i lilla spåret med Edvin, mest för att få upp lite värme. Sen blev det kaffe i solskenet.
Morfar fick med sig två av pojkarna i familjespåret som är 5 km och när dom kom tillbaka grillade vi korv. Det blev en jätte skön dag med dom bästa!!!!

Edvin i spåret

En fikastund

Storpojken o lillungen

Lite pulkarace

Min lillasyster
Väl hemma var jag lite lagom kulen hela kvällen, försökte värma mig genom att dricka en jäger men inte ens det hjälpte och inte var det gott heller.
Ett varmt och skönt bad fick det bli innan Lets dance.
Emmie fixade ett gott fruktfat till fredagsmys, vi mumsade och åt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0