I bland blir jag heligt förbannad :s

Jag är med i Viktväktarna! Det fungerar för mig.
Ingen diet eller någon metod där jag är tvungen att välja bort saker som vi i vår familj äter.
Jag kan unna mig en pizza, semla eller pannkakor...om jag vill. Men det är mitt val!!!
Ingen människa ska se ner på mig och nedlåtande tala om för mig när jag väljer ett bra alternativ att "det är bara för att jag håller på med en diet!" 
Någon som aldrig har kämpat med vikten, som har en familj som är fullt normalviktiga vet inte hur det är.
Jag förstår att det ibland kan verka som det är något roligt när vi skojar om det på jobbet eller är sarkastiska mot varandra.
Men det kan jag lova att det INTE är. Jag gör det bästa av situationen bara för att klara av det och tillsammans med vänner i samma situation går det!
Jag vet att om jag släpper det så går jag snabbt upp i vikt, inte bara ett par kilo utan mycket mer. 
Så låt mig äta nyttigt och göra mina val så att jag får må bra. Så jag får leva länge och uppleva mina barns uppväxt.
Tack vare det här sättet att äta ger jag mina barn en sund kosthållning, lär dom att planera maten och att göra bra val.
Människor omkring mig behöver kanske en påminnelse om att jag inte alltid sett ut så här, lätt att glömma.....för andra.


Det här är jag nu...tack vare...mig själv...... 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hejja hejja, det är bara vi själva som kan välja. OCH självklart vill vi finnas och må så bra vi kan så länge som möjligt. Vi gör det på vårt eget vis. Kram

2010-02-01 @ 19:22:39
URL: http://dielo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0