Lördag!

Lördag. Vad skönt med en "ledig" dag!
Uppe med tuppen för att baka chokladrutor till handbollen. Det var vår tur att tillsammans med en annan familj ansvara för fika försäljningen. Jag började med smeten...och som vanligt fattades det ingridienser! Jag visste ju att vi hade socker men av någon konstig anledning var det slut :(
Som tur är hade en snäll granne socker att låna ut...TACK granne!!!
Det blev rutor tillslut och vi kunde packa in oss i bussen.
Försäljningen gick rätt bra, Malte och Molly sprang fram och tillbaka med Isac som också var med. Isac lyckades slänga ut en boll på plan medans matchen pågick, Malte trillade baklänges ner mellan bänkarna, Molly handlade fika hela tiden.....och EDVIN gjorde MÅÅÅL!!!! Duktiga Edde! Dom vann dessutom :)
Efteråt sprang Edde o jag en sväng på stan för att köpa färgglatt smink, sista inför 80-tals festen vi skulle på.

Vi hann hem o fixa lite lätt att äta  innan det var dax att göra iordning oss, nu var det partytime :)
De stora barnen skulle dela på barnvaktstiden...Elly först, se Ronja osv.....
Robin körde oss till stan, till Annedal där festen var.
Herregud så vi såg ut!! Det måste ha varit på 80-talet vi förstörde ozon skiktet. jag tror jag hade en halv flaska med spray i huvudet.

16 år igen ;)

På festen ar det en form av bordsplacering, slumpvis....Micke hatar verkligen sånt :))
Men det gick bra den här gången, han var väldigt social vid sitt bord!

Jag hamnade vid ett bord där jag inte behöde bekymra mig för snacket, det fanns fler som kunde hålla låda. Trevligt sällskap:)
Efter ett tag gick det som en löpeld att " det är dom som har ÅTTA barn...TILLSAMMANS!!!!!" Kvällen gick i det tecknet...jag är ju van och oerhört stolt över mina barn och min man...men....tänk om jag bara fick vara Petra en gång i stället för nån super morsa. Jag är ju en helt vanlig tjej som just klivit in i den gyllene medelåldern...
Nåja festen blev lyckad och kul!!! Disco med en massa dans och musik precis som på 80-talet.


Min glade kavaljer...punkrocker!!


På dansgolvet:)

En något yvig dans :)

Några snyggingar :)


Kommentarer
Postat av: Bloggfans i 6:an

Måste bara kommentera detta. Jag var mäkta förvånad då jag såg Micke trampa iväg till bilen. Ni anar inte vad jag tänkte.. Herre gud, nu tror jag det slagit över... tills jag fick veta att det var PARTY PARTY på gång. Ni verkar haft kul!//Marie

2010-02-20 @ 15:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0