Jag har tappat fokus...

När jag går tillbaka i min blogg blir jag glad!
Jag skrev mycket bättre "då". Eller egentligen gjorde jag inte det.
Skillnaden ligger i att mitt fokus låg på det som är viktigast i mitt liv, på att skapa trevnad, mys och en värdefull vardag.
Sen jag började jobba har jag tappat fokus...på det jag tycker är viktigt. Missförstå mig inte nu, jag tycker att det är roligt på mitt jobb MEN om jag hade ett val så skulle jag prioritera mitt liv annorlunda.
Åh vad jag saknar mitt hemmaliv.
Nu är det så att ordning och reda inte är min starka sida så för den skull spelar det ingen större roll om jag har mycket eller lite tid till städning. Oordning blir det ändå :)
Det som inte hinns med är att låta småbarnen baka något gott att bjuda storasyskonen på när dom kommer från skolan, en utflykt till backen med varm choklad o macka, ha en pysseldag och andra små saker som gör livet glatt.
I dag har vi haft lite mellanmåls mys. Malte hjälpte till att duka fram på bordet tills skolbarnen kom från skolan.
Sen satt vi och pratade om dagen medans vi åt äggmackor och drack oboy.
Medan vi satt där tillsammans säger Malte - Vad mysigt vi har! Ja tänk så lite det behövs.

Mysstund, lugnt och stilla...

Helt plötsligt är lugnet slut, konstigt hur det kan bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0