Salbohedsbacken!

I dag kändes det som om barnen klättrade på väggarna där hemma så efter en del funderande bestämde jag att vi skulle packa lite matsäck och åka till Salbohedsbacken.
5 egna barn och två extra, pulkor, tefat, bobbar, kaffe, saft, mackor och en mamma stuvade in sig i bilen sen åkte vi de 6-7 km till backen.
Sista biten är en brant, dåligt plogad, smal väg. Upp skulle jag så jag gasade på! Med lite möda kom jag upp tillslut med Edvin och Albin som hejade på...När vi väl kom upp skulle jag vända på en liten parkering med en lååååång pulkabacke åt ena hållet...pojkarna skrek och var livrädda! Undrar varför? Det var ju jag som körde ;)
På med hjälmarna sen nerför backen i full fart!
En härlig dag men jag frös hemskt om fötterna, har insett att jag måste köpa mig och Emmie varsitt par rejäla vinterskor!


Fullfart på lilla Moll! Hon kavade upp och ner. Rullade och sprang :)


Snöiga brudar efter ett riktigt åk!!


Först ner........sen upp.......


Här på backens topp....


Fikastund. Molly, Jennie, Emmie, Malte

Molly med mackan                          Jacke                                          Moll o Mams


Svårt att ta sig förbi liften..


Finaste Malte <3

Snöflingor i ansiktet på lilla Mollan

Vackert


Tillsist en mamma med fötter som isbitar....
Jag och småttingarna och tjejerna åkte till affären. Sen skulle vi hämta pojkarna...då gick det inte lika lätt att komma upp för backen..jag fick backa ända ner och Malte var jätte rädd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0