Pinsamt Mamma....

I dag har jag jobbat en av mina långdagar på fritids. Då är det ju så att alla går ut efter mellanmålet. Spelar ingen roll om det är 20 grader kallt, frisk luft mår man bra av!
Ungarna spelar jämt fotboll på skolgården och idag fick jag för mig att jag skulle hänga på. Tjejerna mot killarna. Jag gav järnet!! Inget finspel där inte utan bara rakt på! Föräldrar kom för att hämta sina barn men dom hade ingen lust att åka hem. Tillslut fick vi bryta matchen, jag passade på när det var oavgjort. 7-7 blev det mellan Sverige o Brasilien.
Sen blev det åka stjärtlapp som slutade med brottning i snön. Jag blir lite som barn på nytt. Jag säger ju att jag tycker om snö!
När jag kom hem berättade jag om vad jag gjort för min son som går på mellanstadiet i samma skola. " Men mamma vad pinsamt!! Ingen annan fröken är med på fotboll" Neej just det! Tänk så uppskattat när jag ligger och rullar i snön eller lyckas göra mål :) Jag vill inte gå obemärkt förbi här i livet, vill gärna bli i hågkommen på div olika sätt. Om barnen, när dom är betydligt äldre minns mig som den där fröken som ALLTID hade en kram när jag gick förbi, eller den där fröken som ALLTID log, eller den där fröken som ville brottas, gå på styltor, spela fotboll eller bara prata en stund.  Jag vill lämna avtryck och vägrar bli den där människan som ingen riktigt minns.

Snökul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0