HÄRLIGA VINTERDAG

Juldagen 2010.

Morgonen då Jesusbarnet kom till världen i all sin enkelhet.
Krubban som oxen så snällt lät det lilla barnet vila i. Änglarnas vackra sång.
Josef och Maria så lyckliga som bara föräldrar kan vara.
De tre vise männen som färdats så långt för att se det lilla underverket som skulle göra så mycket gott i världen.
Om vi funderade mer på Jesus och hans goda gärningar skulle det nog bli en lugnare tillvaro för de flesta....




Vår egen juldag börjar lite lugnt med att slappa i soffan medans barnen leker med sina nya saker.
Sen känner fler av oss att det är dags att få lite luft.
Vi gör ett besök i pulkabacken så Malte och Molly får testa sina nya tefat.
Full fart nedför backen...jag testar jag med! Det är riktigt kul :)





Efter att ha ätit lite julbord packade vi skridskor och hjälmar för att gå till isen.
Jag tog med ett par gamla hockeyrör.........

BLIVANDE SKRIDSKOPRINSESSA

ELLER INTE ?

ELIAS HJÄLPER MALTE...tror jag :)

SÄKRAST ATT HA HJÄLMEN PÅ

SNYGG FOTFÖRING :) Inge vingligt alls...

En toppen dag...som slutade med att jag blev magsjuk på natten.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0