Dagens ord:

Jag tycker om vintern, njuter av det vackra landskapet. Snö, kallt, mysigt.
När solen visar sig är det ännu underbarare. Jag älskar solen!
Härom dagen när jag satt i bilen på väg hem såg jag/vi något konstigt på himlen, vackert. Jag önskade att jag haft kameran med. Nu efteråt har jag hört att det kan ha varit 2 solar jag såg förutom vår egen sol. Häftigt.
Sen i tisdags när jag åkte bussen från badet i sala var solen så extremt stark, man riktigt såg hur den glödde och brann. I dag såg vi en film på jobbet där dom filmat solen. Otroligt! Eftersom alla stjärnor är solar och dom faktriskt dör såsmåningomså undrar jag när vår stjärna/sol kommer att falna och dö? Hoppas det dröjer!

Nu till dagens ord :

SOL:
Enligt ordlistan betyder det ENERGIKÄLLA

Tänk så sant! Vilken energi solen ger oss och vilken tur att vi är födda under vår varma sol...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0