En solskenshistoria :)

Molly somnar sent på eftermiddagen efter kalasande med kusiner o mormor o morfar.
Hon sover gott på soffan.
Malte är också lite trött och väldigt lugn men saknar ändå lillasyster.
Rätt som det är kommer han med en kaffekopp, den är halvfylld med kallt kaffe.
Jag- Vad ska du göra?
Malte- Molly ska få det.
Jag- Men hon sover.
Malte- Jag vet men jag ställer det här så får hon det när on vaknar i morgon bitti.
Jag skrattar åt min lilla son.
Nästa gång jag kom in i vardagsrummet ligger Molly alldeles stilla o tittar.
Jag tittar i koppen som är....tom!
Jag böjer mig ner och frågar Molly- Har du fått kaffe?
Molly nickar och svarar mmmm.
Jaa vilka ungar man har, Malte visste precis hur han skulle få fart på syrran!
Nu lär hon ju inte somna förren sent i kväll :))



Kommentarer
Postat av: anna

Koffein redan, vad dom kan. Ha det bäst där ute i Sätra Brunn

2010-08-23 @ 21:51:43
URL: http://dielo.blogg.se/
Postat av: morzaan

Måste bara tillägga att lilla Molly har druckit kaffe sen hon var under året, då tog hon slattarna ur våra koppar. Nu dricker hon bara svart kaffe ;)

2010-08-25 @ 09:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0