Börjar bra.........slutar.........sent

En torsdag som börjar med solsken, härligt september väder. Vi åker till Sala o fröet. På vägen lämnar vi av Ronja i skolan. På fröet har vi med kompisen Isac som har en ledig dag i dag o Malte o han busar o leker hela förmiddagen. Molly hänger oxå på förstås. Ja när hon inte skrämmer slag på de andra barnen med hennes hemska humör :) Upp o ner som vanligt!

skrikande Moll!!

Malte i kojan.

Bus o lek!

Efter fröet bar det av ner till torget där småttingarna får varsin korv med bröd till "lunch".

Lunchrast:)

Lekparken blev nästa stopp. Upp i rutchbanan o klätterställningen. Fram o tillbaka mellan alla grejer. Saft, glass o varsin bulle.
En jätte härlig dag:D
Ronja mötte upp vid parken för att få lift hem, hon hade ont i magen. Det har hon haft länge till och från. Nu har det hållt i sig ett par veckor o idag har det inte ens släppt.
Vi åkte hem o ringde sjukvårdsupplysningen sen blev det akuten. Nu är min dotter en stor flicka och ville vara inne hos läkaren själv. Jag blev då sittande i väntrummet, väntande, väntande....... 14.45 kom vi dit 20.55 var vi på hemväg. Det blir en remiss till barnmed. så hoppas vi på en utredning.
Jag är ju rätt lugn o sansad men blir jag irriterad så blir jag. Några karlar stod o gnällde HÖGLJUT om den svenska sjukvården, väntetider, skandal, landstingsskatt mm Visst man får vänta men flytta till ett annat land, vad kostar det inte då om du ens får vård! Sluta gnäll eller gör det utan att alla ska behöva lyssna!

Dagen började bra men slutade sent...på akuten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0