Sundbyholms slott

I lördags var jag tillsammans med mina arbetskamrater till Sundbyholms slott. Vi uppvaktade en som fyllt år o

tänkte att afternoon tea på ett slott skulle hon gilla! Vi började med en promenad i Torshälla, till biblioteket på

vernisage. Någon hade kollat o det skulle öppna kl 11.....visade sig att det öppnade 12. Vi skulle vara på slottet kl

12.30, lite ont om tid alltså. Men vi lyckades att bli insläppta ändå så vi kunde se utställningen. Jättefina

akvareller, verkligen! Jag började kolla prislistan.......fick syn på en liten målning som påminner väldigt om hur

jag målar, 2000 kr !!!!!! Herre gud! Ja målar ju själv en del även om det är lite just nu och där på plats bestämde

jag mig för att plocka fram o damma av mina målningar, dom kan ju få pryda väggarna i Strandbergs resident

även om ingen köper nån för 2000!!!!

Sen gick färden till Sundbyholms slott ("bonde söker fru" o "mord i maten slottet") Vi klev in o som dom "bönder"

vi är kollade vi storögt på uppstoppade djur o andra kunliga detaljer:) Vi blev insläppta i matsalen där en

buffe´var fram dukad. Där fanns så mycket godsaker att man fick ångest innan man ens börjat ta för sig;) Det

fanns scones, nröd med frukt, bröd utan frukt, kex, ost, hårda ostar, färskost, brie ost, marmelad x 3, bakverk

minst 15 sorter, pannacotta a olika slag, vitchokladmousse, färsk frukt, frukt i sockerlag, äppelkommpott med

vanilj sås, te o kaffe! En av mina arbetskamrater är den största godisråttan som går i ett par skor! Hon blev lyrisk
o jag var beredd att släpa ut henne därifrån innan hon kastade sig över godsakerna:) men som tur är kan hon

behärska sig o det gjorde hon bra!! Vi åt o njöt även om de sista smakbitarna liksom växte i munnen. När jag nu

håller på o beskriver mina collegor så är det fler som inte är......ja som jag kanske. En började plötslit härma en

kanin, satt där o smackade o visade tänderna hm pinsamt? Näe inte för mig i alla fall! Många skratt och ett nöjt

"födelsedagsbarn". Bättre kunde det inte bli :)


Så här "snygg" var jag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0