Småtomtar....jag menar småungar :)

I dag har vi bara varit hemma och chillat;) Ja, nästan i alla fall...
Micke stack i väg och köpte lite virke så han kunde fortsätta med köket.
Systra mi kom och lämnade av två pojkar.
Våra egna barn var på vift efter att ha sovit borta men dök upp så småning om.
Storebror var och lånade Robins bil, han behövde bil med dragkrok eftersom dom håller på att flytta.

Ronja är nu och träffar sin lillebror tillsammans med mormor o morfar, dom hade köpt en adventsljusstake och en spindelmannen chokladkalender åt honom :)

Jag hade ju lovat att vi skulle baka pepparkakor i dag så det var bara att göra det....något som hela tiden dyker upp i huvudet på mig är " kliv inte i degen Herr Nilsson" bara det att i min deg var det inte Herr Nilsson som klev, det var lilla Fröken Näsvis:)
Vi bakade, snorade, hostade, bakade, nös, smakade och bakade...mums så gott med lite extra krydda ;) Jag brukar inte vara kinkig men den här gången såg jag till att barnen fick sina egna kakor i varsin påse när dom var klara, jag tror inte att någon annan velat smaka. Jag bakade till "allmänheten" utan snor och annat;)

Adventstjärnor och ljusstakar i fönstren, julmusik, en glad mamma med julstämmning...en underbar dag faktiskt <3


Under tillverkningen

Alla bagarbarn :)

här har vi Herr Nilsson i degen eller av degen;)

Dagens skörd. Jag lovar att det är MINST smak på dom i burken ;)

Jaha, så var det dax för "efter".....

och vem fick ta reda på eländet? Jo en morzaa som sjunger julsånger med änglaröst ;)


Här ett par bilder av vad min make tillverkade medans vi roade oss...

en jättefin bänk med innbyggd stjärtvärmare...

studerar arbetet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0