Money, money, money......

"om man hade pengar....." ja tänk vad bra det vore.
Nu har i kommit hem från Ullared o GKås, bilen fullpackad med kassar och kartonger.
Vi åkte kl 2 på natten. Eftersom Micke blev tvungen att stanna hemma blev det jag som fick köra. Haha jag som blir trött av att bara höra ordet bil. Det gick över förväntan!! De första 20 milen höl Ronja låda...oavbrutet!! Jag skrattade massor :))) Helt knasig o övertrött unge! Stannade två gånger efter vägen. Vi var framme kl 08.30.......och parkeringen var nästan full!!!!! Massor med folk fast det var allhelgona helgen. Vi trängde oss in där vi bufflade oss fram. Runt halv 12 var Emmie hungrig så vi drog oss mot utgången. Efter att ha packat in första omgången i bilen åt vi på burger king. Det var "Junior" som stod i vår kassa. Stackarn! Han hade fullt upp, massor med folk och så JAG en knäpp hungrig morsa som tydligen är helt döv. Han tar emot min beställning o frågar om jag vill ha en liten, mellan eller stor dricka? Ja tack svarar jag. Han ser helt oförstående ut o Ronja säger- Men MAMMA! Oj va? Okej då tar jag en mellan säger jag och avfyrar ett leende:) 
Efter maten tar vi nya tag. Hämtar kundvagnar och gasar.... Jag får ett skrattanfall i provrummet när jag provar ett par baggy jeans, jag tror att Emmie står utanför så jag skrattar o ropar på henne. Bara det att hon har gått till Ronja...Ännu en vagn full. Jag hoppar över ett par avdelningar, det fick räcka med kläder.
I kassan piper det om mig, så klart! Får visa upp våra jackor men allt var grönt.
Vi åker och checkar in i stugan. Jätte mysig!! Mormor o morfar får ett rum, Ronja o Hanna ett loft, Jag o Emmie det andra loftet. Det blir kyckling, vin, kortspel o en massa skratt. Jag helt övertrött skrattar åt det mesta :) Slocknar halv 9 sover till halv 7.
8.15 är vi på plats igen. Mycket lugnare med folk. Vi kan gå runt i mer lugnt tempo. 11 åker vi hemåt igen. Bilen blev proppfull!!
Jag kör hela vägen igen och tycker att jag var såå duktig!!
Nu har alla provat kläder, jag har duschat, några har somnat....lugnt är det inte eftersom Edvin är på hugget o bråkar med sina syskon hela tiden trots det är det skönt att vara hemma :)

 
Efter första vändan....hann med tre

Trötta o frysna utanför stugan <3

Loftet där Ronja somnade o snarkade ljudligt Zzzzz

Kommentarer
Postat av: Emma E

Hehe.. ser ut ungefär som våran bil oxå när vi kom hem!! PROPP full med kassar =) Men sånna där gröna vindunkar hittade jag aldrig några på GeKås!! =P Hoppas ni hade det bra iaf! Kram!

2009-11-02 @ 16:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0