Kvällen närmar sig....=)

 Så var det dax att ta tag i lite företags o personlig ekonomi. Måste gå igenom deklarations papper:(
Tog en stund med ungar runt mig. Måste komma på ett system!
Hobson kom hem från APU:n helt slut, han är inte van att slita.
Kom i gång med maten, har faktiskt lyckats hålla mig till matsedeln för en gång skull.

MATSEDEL 14 DAGAR

Maken skjutsade pojkarna på handbollsträning o skulle passa på att kompleterings handla medan han väntar. 10 dagar kvar till vi åker norrut mot fjällen..... limpa för 10 dagar hm....2,5x10 =oj!
Mat för i dag: 2 falukorvsringar, 0,5 kilo köttbullar, 1 kilo morötter, ett halvt vitkålshuvud, 1 liter mjölk till stuvning och en 2,5 liters kastrull m potatis.....
Började skala morötter o tvätta potatis. MM o Mollan var där o tiggde lite.
Alla var inte hemma vid middagen.

EN LITEN MÅLTID
Efter maten tog Emsan småbarnen ner till badet, hon gjorde läxan under tiden. Jag hann med en tvätt till tredje för i dag. Det blir säkert en till.
Hobson hade somnat en stund, när han kom upp såg han helt slut ut o Elly tjatar om att pierca ögonbrynet........Tål att diskuteras! Homsan var med pappsen till stan o passade på att sola. Efter lite plock får jag tid att sitta ner, Mollan är supertrött. Nybadad o i ren pyamas nattar hon sig själv på soffan. Jag pustar ut . Edde o Homsan får ryck dom stänger in varandra och mig på toa! När jag är där släcker dom lampan o håller för. Tur att man är lugnet själv=) spring för livet skriker dom när jag väl kommer ut 17 o 12 år gamla.
Snart dax för twinsen o Abbe att natta, dom stora fixar det själva.

Edde somnade uttröttad efter handbollen<3

Mollan var oxå trött<3

Nu har jag bara disken kvar o kanske en tvätt innan sängen hägrar, sen börjar vi om........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0