En dag med sol!

Frukosten blev ute i morronsolen (mellan 8-8.30 är det bäst). Mollan, Malte o jag. Emmie dök upp o gjorde oss sällskap.Härlig start på dagen!
Sommarskoj stod på schemat denna dag, perfekt väder för att pyssla, snickra o leka med alla barn. Över 100 ungar sammlas i V-färnebo för att vara tillsammans.
Annakarin berättade att dom hade en gås som dom döpt till Malte eftersom den var så snäl o fin PRECIS som vår lilla Malte :)
Eftermiddagen blev rätt lugn, jag klippte färdigt gräset, trimmade tills tråden gick av, lagade mat sen satt jag på altanen o tittade på när Robin med hjälp av småsyskon tvättade sin bil (som han förhoppningsvis får köra själv inom en snar framtid). Skönt att se när andra jobbar.
Elias skulle till stallet å köra häst, med sig hade han en enhjuling som han skulle fixa o cykla hem på. Har man ingen moppe som funkar får man ta vad man har...eller?
På kvällen tog Robin o jag en sväng till stan dels för att övningsköra, dels handla, dels skjutsa Ronja till Emma! Nu törs jag inte tala om hur tomt det är utan storbarn hemma för då får jag skäll (jag driver vet du Homs)
Nu är det dax för sängen, en trött rygg behöver räta ut sig några timmar.
Godnatt alla!


Frukoststund :)

SOMMARSKOJ


Malte snickrar en bil m släp


Här målas det, Malte, Molly o Edvin


Glass fick vi oxå, Molly, Malte, Erik, Ebba, Elin, Hugo o Karl

BILTVÄTT





OCH CYKELTVÄTT


Kommentarer
Postat av: lillasyster (moster)

Nu är den tvättad inför premiärturen (hoppas vi). Jag håller tummarna <3

2009-07-14 @ 10:40:37
Postat av: Ylva

Skönt att komma hem en stund o läsa om fam. Strandberg. Händer mycket! Var över en stund o tänkte prata lite, men bara familjen var hemma o du jobbade.Men pratade en stund med Micke o barnen. Malte tyckte ca 10 ggr. att jag skulle komma in i hans hus, han är bra go han! Skönt att vara lite saknad. Kul för Robin att han klarade körkortet! Ha en skön helg så ses vi nog nästa vecka. Tror vi kommer hem på månd. Kramar Ylva

2009-07-17 @ 18:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0